Változások: Zöldül a Forma-1 2014-ben?

Forma-1 2014

Bár nincs még szezon, máris sok-sok hírt szolgáltat a száguldó cirkusz, a 2014-es szezonról. Eleve itt van Bernie Ecclestone vesztegetési botránya és kivonulása (még ha csak látszólagos is.)

Én viszont inkább a szezont érintő változásokról számolnék be röviden, hiszen erősen érintettek a gumiabroncsok is. A változásokat – úgy tűnik – a zöldülés, mint hosszú távú cél határozta meg.

Üzemanyag:
Változik az üzemanyag befecskendezésre vonatkozó előírás (az új versenymotorok közvetlen befecskendezésűek), de a csapatoknak biztosítani kell, hogy az üzemanyag áramlás értéke nem megy az óránkénti 100 kg fölé. (Eddig 150 kg volt.)

Motor:
Az eddigi 2,4 literes V8-as motorokat felváltják az 1,6 literes V6-os turbomotorok. Minden autót el kell látni úgynevezett Energia Visszanyerő Rendszerrel is (ERS), ami a motor leállítása után még negyedóráig biztosítja az energiaellátást.

Változás még, hogy a megengedett 12000-es fordulatszámot 150000-re emelik.

Sebességváltó:
Apró, de a mérnököknek azért nyilván releváns változás, hogy az eddigi 5 helyett 6-ra emelték a futamok számát. Ennyit kell egyhuzamban kibírnia egy sebváltónak, mielőtt cserélik.

Gumiabroncsok:
Központi témája volt a 2013-as szezonnak a versenygumik teljesítménye. Több botrányt is túlélt a Pirelli, amely – ha utolsó pillanatban is de – újabb megbízást kapott, mint a Forma-1 egyedüli beszállítója. A technikai szabálymódosításokhoz viszont az olaszoknak is alkalmazkodniuk kellett, így döntő fontosságú lesz az idei évadban is a Pirellik teljesítménye.

A Pirelli drasztikus módosításokat ígért, aminek nem tudom, hogy örülnek-e a csapatok, vagy épp összerezdültek, eszükbe jutván a 2013-as defekthullám. Az izgalmakat fokozza a Pirelli nyári nyilatkozata, melyben aggodalmukat fejezték ki az idei szezont érintő változások miatt.

Az érintő változásokat szemléltető videót itt tekinthetitek meg: