Újabb szponzorszerződés egy abroncsgyártó és egy elit futballklub között

milan és toyo

2016 júniusáig szóló, prémium megállapodást kötött a japán Toyo Tires és az olasz AC Milan. A második vonalba tartozó abroncsgyártó, üzleti lehetőségeik fokozása érdekében fordult a szponzorációhoz, mint marketing eszközhöz. A brand presztízsének fokozásához tényleg nem tűnik rossz lépésnek egy patinás (és ugyan szebb napokat is megélt, de kétségkívűl) top klub társítása a márkanévhez.

Ám egy kérdés azonnal megfogalmazódott bennem. Vajon a szokásosnál azért lett-e rövidebb a szponzori megállapodás, mert ekkora volt a Toyo kerete, vagy azért, mert a gumicég kivár, sikerül-e a futballcsapatnak visszatérnie a dicsőséges útra, vagy megmarad a bukdácsolás ösvényén? Utóbbi esetben félő, hogy a középszerűséget mélyíti tovább a megállapodás és a Toyo nem tudja magát feljebb pozícionálni.

Persze az elérhető reklámfelületek, valamint a nemzetközi jelenlét növekszik egy ilyen lépéssel.

Az első japán gumicég (amely az AC Milan cssapatával kötött szerződést) képviselője, Akira Nobuki így kommentálta a szerződés szignózását:

„Büszkén támogatjuk az AC Milan futballcsapatát és a világ minden részén jelenlévő szurkolói bázisát. A csapat szellemisége jól passzol a Toyo Tires céljához, a „legjobb teljesítmény hajtásához.”