Több mint 60 bukás! Megoldás az aszimmetrikus első gumi?

sok volt a bukás a MotoGP-n, a Bridgestone agyal

A gyorsasági motoros világbajnokság legutóbbi – németországi – futamán, nem kevesebb, mint 61 esés történt. (Érdekesség, hogy a Forma 1 mellett tehát a motorosok királykategóriáját is Németországban érte el az átok. Vagy a gumik problémája?)

A nem mindennapi bukásmennyiség láttán, felütötte a fejét egy elmélet, miszerint ha az első kerékre aszimmetrikus gumiabroncsot szerelnének a csapatok, kiküszöbölnék a bajt. Az abroncsgyártó, vagyis a Bridgestone szakvéleménye szerint, azonban, ez a megoldás legalább annyi hátrányt jelentene, mint előnyt. Továbbá számos egyéb tényező kivizsgálása szükséges egy ilyen döntés meghozatala előtt.

A balesetek abból adódódtak, hogy a német pálya sajátossága, egy olyan jobbkanyar, melyet aztán több éles balos követ, amin a gumik jobboldali része túlzottan lehűl. Ilyen abroncsokon érik el a versenyzők a kritikus tizenegyedik kanyart (jobbos).  Ezért gondolt, többek között Valentino Rossi is az aszimmetrikus abroncsokra, amik a megoldást jelenthetik.

A Bridgestone illetékes szakija sem tartja blődségnek az ötletet, de kihangsúlyozta, hogy ettől a változtatástól kevésbé érzi majd magát a motoros biztonságban. A jobb, illetve baloldalon változó keménységű abroncsok hatnak a motoros egyensúly érzetére, különösen kanyarokban és vészfékezések esetén. Ráadásul a német pálya vonalvezetése is adott, a ritka jobbkanyarok között bizony az aszimmetrikus abroncs jobboldala is lehűlne.

A Bridgestone dolgozik a megoldáson. Kapcsolódó hír, hogy az idei cseh futamon már egy új keverékkel készül az abroncsgyártó.