Pisztácia kifogyott csokoládé nem is volt!

Pisztácia kifogott, csokoládé nem is volt

Akasztják a hóhért, azt hiszem ezt szokták mondani az ilyen esetekre. Körülbelül 100, nyárigumi szervizes blogbejegyzés után, én magam kerültem szembe egy abroncs problémával. Édesanyám egy 20 éves Maruti büszke tulajdonosa, amelyhez extraként kizárólag az „első, női tulajdonost” és az „egy percet sem töltött garázsban” tulajdonság társítható.

Ja és az utóbbi miatt, pontosabban a masszív napsütés miatt, kb. kisujjnyi vastag, az egész abroncsot körülérő repedés látható, nyári abroncsain. (Úgy emlékszem télit sosem látott szegény masina.)  Maga a gumi szett nem vészes, 2008-as, azaz még éppen használható korban lenne és a profilmélység is kvázi rendben van, de ez a repedés több mint aggasztó. (Utóbbit most szúrtam ki, tudniillik sosem vezettem a járgányt, aminek egyszerű oka van. Magasságomból adódóan nem férek be a vezetői ülésbe. A térdem szorul a kormányhoz, melynek magassága nem állítható. Úgy kell elképzelni, hogy ha a gázpedálról a fékre lépnék, garantáltan tennék egy jobbkanyart is, hiszen a lábamat csak akkor tudnám megmozdítani, ha közben eltekerem a kormányt a térdemmel.)

Elhatároztam tehát, hogy vásárolok egy új nyári gumi szettet a Marutira. Az abroncsok gyári mérete 145/70 R12. (Igen valóban veszedelmes jószágok.) A meglepetés itt ért, ugyanis a legnagyobb magyarországi gumiabroncs kereskedések (webáruházak) kínálatában, egyszerűen nincs ilyen abroncs. Kifogyott, már nem gyártják, nincs raktáron. Ilyen feliratokat olvasva az jutott eszembe, a pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!

Mi ilyenkor a megoldás? Természetesen a váltóméret. Rákerestem pár online váltóméret kalkulátorra, ám egyik-másik durva eredményt adott. Nem nevezem meg, mert nem a lejáratás a célom, de volt olyan, ami  szembetűnő blődségeket adott ki. (Maruti 205/60 R15-ös gumival és hasonlók)

Fontos tudni, hogy maximum egy collnyi felni növelés fér bele, a megfelelő gumiméret pedig  175/50 R13 vagy inkább a 165/55 R13. Most ilyen garnitúra után kajtatok. Mivel az autó nincs túl sokat használva (20 év alatt kb 60 000 km) és 100%-ig városi körülmények között, sík terepen, a négyévszakos abroncsok is bőven szóba jöhetnek. Már ha találok ilyet persze :)