Nokian megfigyelés: A gumik felében rossz a nyomás

A Nokian megfigyelése

A nagy gyártók kampányszerűen foglalkoznak a guminyomással. Pontosabban az elégtelen nyomás káros következményeivel. Sajnos a kampányolás indokolt is, mivel gyalázatos képet mutatnak az erre vonatkozó tesztek.

A Nokian megfigyelése szerint, minden második autós rendellenes guminyomással autózik, amely akár defekthez is vezethet. Különösen a nyári gumiknál veszélyes a rossz nyomás – tette hozzá a Nokian gumik szakértője – mivel a magas hőmérséklet az egyik olyan tényező, amely nagy igénybevételt jelent a gumik számára, a nagy sebesség és terhelés mellett.

Elég egy Bar különbség az optimális nyomáshoz képest és 10%-os fékút növekedéssel is számolhatunk. Ezt az adatot már az ADAC mérnökei állapították meg, alacsony nyomású abroncsokat vizsgálva. Az ADAC, a tavalyi évben, több mint 140 ezer defektes gumit regisztrált Németországban, szoros összefüggésben a nem megfelelő guminyomással.

Nokian: “Az abroncs rendellenes kopása jel”

Az alacsony nyomás az abroncsok szélén eredményez rendellenes kopást, mivel a futófelület behorpad, így a vállakra esik nagyobb terhelés. Magas nyomásnál épp ellenkezőleg, a futófelület kitüremkedik, így – amellett, hogy veszít a tapadásából – a gumiabroncs közepén keletkezik kopás. Az alábbi ábra ezt jól demonstrálja.

Nokian megfigyelés a gumiknyomásról

A 2012. november 01-én az Európai Bizottság új biztonsági előírásokat vezetett be az autóipar számára. Ilyen például a kötelező abroncsnyomás ellenőrző rendszer.

Mindenképpen figyeljünk oda a Nokian által is felvázolt problémára! További olvasnivaló a rendellenes abroncsnyomás következményeiről itt>>