Négymilliárd liter elpazarolt üzemanyag évente!

Pazaroljuk az üzemanyagot

Tovább romlott a helyzet! Korábban arról számoltam be – egy Bridgestone megfigyelés alapján, – hogy 10-ből 7 autós, alacsony töltőnyomással üzemelteti gumiabroncsait. Immáron nyolcadik alkalommal végzett megfigyelést a gumigyártó, a nyugat-európai autósok között. Legutóbbi jelentésük szerint, már közel 80%-ról beszélhetünk, azaz ennyien nem figyelnek oda a megfelelő nyomásértékre, kockáztatva ezzel a gumi, idő előtti amortizációját és nem kevés feleslegesen elégetett üzemanyagot. Az alacsony nyomású autógumiknak ugyanis megnő a gördülési ellenállása, így több üzemanyagot használ el. (Ha érdekel, hogy ennek ellenkezője is igaz-e, azaz túlnyomás mellett spórolhatunk-e az üzemanyaggal és ezáltal autós költségeinkkel, a Mythbusters kísérletéből megtudhatod!)

Talán ennél is durvább, hogy a vizsgált autógumik 25%-ának, a törvényi előírás alatti a profilmélysége! Viszonyításképpen, a két évvel ezelőtti adat még 20% volt. A Bridgestone szerint ez a válság hatása.

A helyzet azért aggasztó, mert a statisztikai adatok szerint, több mint 150 ezer közlekedési baleset köthető az alacsony nyomású és/vagy kopott autógumikhoz, ami a halálos kimenetelű balesetek hat szézaléka!

Ha gazdasági oldalról közelítjük meg a helyzetet, az autósok hanyagságát bizony pénztárcájuk bánja! Egy fél bar-os abroncsnyomás hiány, 2,5 százalékkal emeli a fogyasztást. A Bridgestone becslése szerint, Európa szerte, ez évi 4 milliárd liter üzemanyag elpazarolását jelenti, ami bizony már „bolygó szinten” is érezhető, a maga majd tízmillió tonnás széndioxid kibocsátás többletével.

A számok tehát szomorúak, de nézzük mit tehetünk?! Első lépésként olvassátok el az ide vonatkozó bejegyzéseimet:

Utána pedig irány a garázs és essünk túl az ehavi abroncsnyomás és profilmélység ellenőrzésen!