Lyukas gumi: Gumiabroncs defektjavító teszt

gumiabroncs defektjavító

Érdekes és mindenképpen hasznos kérdéskört vizsgált meg – 2011-ben – az autónavigátor. Megvizsgálták, hogy melyik gumijavító szett válik be a legjobban, ha már a defektjavítókat úgy reklámozzák sokszor a gyártóik, mint plusz pótkerekeket. (Ezzel én látatlanban is vitatkoznék persze, hiszen egy javított gumi nem tud helyettesíteni egy sérülésmentes gumit, még ha az évek óta a csomagtartónk aljában hever is.)

Érdemes azonban a témával foglalkozni, mivel egyre több autót értékesítenek úgy, hogy nincs hozzá pótkerék, csupán gumijavító készlet. Az autónavigátor megemlíti azokat az autósokat is, akik gázüzeműre szerel(tet)ték át gépjárművüket, mivel ezen rendszerek tartálya legtöbbször elfoglalja a pótkerék helyét. És még egy utolsó intelem, mielőtt belevágnánk a teszt eredményekbe: azért sem érdemes a magyar utakon a pótkerék kontra gumijavító versenyben az utóbbi mellé állni, hiszen a hazai utakra oly jellemző, kátyúk okozta gumisérülések javítására nem megfelelők a szettek.

Szöget a nyári gumikba

A tesztben négy különböző gumijavító szett vett részt. A Liqui Moly, a Prevent gyors defektjavító, a Holts és a Slime egy-egy terméke. Az autónavigátor emberei, egy gumiszervizből szerváltak négy használt nyári gumit, amit egy szöggel kilyukasztottak, majd az említett kemikáliákkal kezelték.

A kezelés után jöttek a próbakörök, az immáron megfoltozott nyári gumikon, betartva a 80 km/h-s sebesség limitet. A gumipróba után mindegyik nyári abroncs nyomását lemérve, azt tapasztalták a tesztben részt vevők, hogy a Holts és a Slime defektjavítóval kezelt gumik produkáltak némi nyomáscsökkenést, két kilométer megtétele után de a másik két esetben gyakorlatilag nem volt mérhető  különbség. Az autónavigátor cikkéből kiderül továbbá, hogy mégis melyik mellett tették le voksukat és miért.