A 2014-es Moto GP szezon nyitánya előtt, a sepangi teszten, a Bridgestone megerősítette, lágyabb versenyabroncsokat fog szállítani a sorozatba.
„Véleményünk szerint, néhány Open Class versenygép hasonló teljesítményre képes, mint a gyári csapatok járművei, ezért mindkét kategóriába azonos specifikációval készülünk, a kiegyenlítettség szellemében.” Mondta el az újságíróknak Hiroshi Yamada, a Bridgestone motorsport részlegének menedzsere.
„Erre a tesztre, még lágy és közepes keveréket hoztunk az Open Class gépeknek és közép és kemény keveréket a gyári csapatoknak. A hőálló képesség azonban azonos volt.”
A tesztek konklúziói után, a Bridgestone-nál az a döntés született, az Open Class versenyzői, a 2014-es szezonban lágyabb hátsó gumikat fognak kapni, mint a gyári csapatok. Ettől a lépéstől nagyon izgalmas Moto GP szezont várnak a japán abroncsgyártónál.
A lágyabb versenyabroncsok mellett, a nem gyári (Open Class) csapatok 4 literrel több benzint is kapnak és nem kell igazodniuk a szezon közbeni motor fejlesztési tilalomhoz.
Ellenben az egységes motorvezérlő elektronikát kötelező használniuk. (A Magneti Manelli által szállított rendszer miatt a Honda már a sorozatból való kiszállást is kilátásba helyezte.)