Itt a jövő? A Continental új fékteszt labort húzott fel

A Continental fékteszt laboratóriuma

A Continental egyértelműen élen jár a gumiabroncs gyártók közül a kutatás-fejlesztés területén (is.) Bizonyítékként álljon csak az utóbbi két példa, a LED-es, infrakamerás vezetés irányító rendszer, illetve mai példám, az egyedülálló fékteszt labor, amellyel kimondott cél a féktávolság csökkentése, ezen keresztül pedig a balesetek megelőzése.

A hannoveri laborban egy vezető nélküli autó száguld végig a kialakított – és teljesen automatizált – pályán. A csillagászati összegből kialakított tesztlabor neve AIBA (Automated Indoor Braking Analyser), azaz automatizált beltéri fékteszt labor. Az üzem jól reprezentálja a Continental gumiabroncs gyár elhivatottságát az abroncsipari fejlesztések iránt.

A kiépített folyosón 120 km/h-s sebességre képesek az autót felgyorsítani, számítógép vezérléssel. A felület is variálható, így a laborban, nedves és száraz fékezési teszteken esnek át a Continental téli és nyárigumi termékei. Az éves kapacitás sem semmi. A laborban ugyanis százezer féktesztre van lehetőség évente.

Könnyű belátni, milyen életbevágóan fontos információkhoz jutnak a Continental gumimérnökök az abroncstesztekből kifolyólag. Az eredmények persze – látván a technológiai fejlesztéseket – borítékolhatók. Jó ideig lesznek még toronymagas esélyesek a német cég nyárigumi szettjei az éves ADAC teszteken.

Íme a rendszer, működés közben!