Ismét elbuktak a kínai nyári gumik

Made in kínai

Már korábban is tudtuk, az olcsó kínai abroncsok nem feltétlenül jelentenek megoldást. Sőt, hosszú távon még csak spórolást sem jelent, hiszen az olcsó gumikeverék – különösen a mostani forró nyári időszakba – sokkal gyorsabban elkopik, mint akár egy középkategóriás abroncs.

A gumikeverék minősége mellett, olyan alapvető funkciók is „sérülnek” egy olcsó kínai abroncsot használva, mint a tapadás és a fékút. Utóbbit bizonyította egy nemrégiben elvégzett AutoBild teszt is. A mért különbség – egy kínai és egy prémium kategóriás nyári gumi között – a német szaklap szerint is aggodalomra ad okot.

100 km/órás sebességre felgyorsítva, majd onnan fékezve – nedves burkolaton – több mint 24 méteres féktáv különbséget eredményezett. Ennyivel hosszabb úton tudott, ugyanaz az autó megállni, a kínai low-budget abroncsokon.

Még egy érdekesség szerepelt az AutoBild cikkében, mégpedig egy vásárlási tipp. Minden olyan abroncson, amit európai használatra jóváhagytak – és ennek a távol-keleti nyági gumiknál van ugye nagy jelentősége – szerepel egy „e4” kód.

A német szakíró kiemelte, ha biztosak akarunk lenni benne, hogy olyan abroncsot vásárolunk, ami az EU-ban elfogadott, jóváhagyott, akkor válasszunk megbízható – jó nevű – abroncs kereskedőt, akár online, akár offilne vásárolunk.