Hogyan bizonyosodjunk meg, hogy a nyári gumink biztonságos-e?

nyárigumi checklist

Sosem szabad azt a tényt szem elől téveszteni, hogy a gumiabroncs az egyetlen pont, ami az úttal érintkezik. A vezetés élménye és biztonsága tehát nagymértékben függ a gumiktól. Nem is véletlen, hogy törvényi szabályozás is vonatkozik a gumiabroncsok minimális állapotára. (Bár az 1,6 milliméteres profilmélység rossz vicc.)

Öt terület, amit tarts szemmel a nyári gumi szetteden

  1. Belső és külső gumifal általános állapota
  2. Profilmélység: Erről tettem már említést, törvény szabályozza a minimális mélységet. Az ellenőrzésre rendelkezésre állnak erre szakosodott mérőműszerek, de akár egy fémszázas is megteszi. 3 mm alá nem ajánlatos “engedni” a nyári gumit.(Télinél még szigorúbb az íratlan szabály, ott a 4 mm-es mélység csere érett.)
  3. Gumiabroncs töltőnyomás: Ez az a téma, melyet már a végletekig kiveséztem. A kulcsszó a rendszeres ellenőrzés. Olvassatok bele a következő bejegyzésekbe:
    1. Te is pénzt pazarolsz az alacsony guminyomással?
    2. Mythbusters: a túl magas guminyomás üzemanyagot takarít meg?
    3. Hogyan ellenőrizzük a guminyomást?
    4. Mit okoz ha nem figyelünk a guminyomásra?
  4. Rendellenes kopásra utaló jelek. A csak egy oldalú, feltűnő, vagy fűrészfog szerű gumikopás rendellenességre utal. Elképzelhető például, hogy nincs jól kiegyensúlyozva a kerék, vagy nem megfelelő a nyomás. Előbbi esetet csak szakszervizben tudjátok kellő bizonyossággal ellenőriztetni.
  5. Pótkerék (ezt sokan elfelejtik) Sokan úgy vannak vele, hogy eleve felesleges a pótkerék, hiszen jelen vannak a piacon a különböző defektjavító