Használt nyári gumik: Vásároljunk vagy ne?

használt autógumi vásárlási tanácsadó

A használt téli vagy nyári gumik vásárlása mindig téma az autósok körében, köszönhetően az elég magas áraknak. Egy-egy – különösen, ha prémium kategóriás az – új abroncs, elég magas kiadást jelent a vásárlónak. Most kizárólag nominális értelemben. Ár-érték arányban lehet találni kiváló gumiabroncsokat.

A hazai fizetésekből kiindulva azonban nem meglepő, hogy sokan keresik a használt gumikat. Ezek viszont – minőségben és állapotban – nagyon széles skálán mozognak. Némi hozzáértést igényel, hogy olyan használt abroncsot vásároljunk, ami anyagilag is kedvező és nem jelent túlzott vezetésbiztonsági rizikót. Utóbbi miatt vannak autósok – nem feltétlen csak a tehetősebbek között – akik azt vallják, semmilyen funkciójú használt gumit nem vennének, nincs ez másként az autó abroncsaival sem.

A másik csoport, akik sportot űznek a használt termékek kereskedéséből, vagy épp túlélőként mindig ki-kibekkelnek egy téli vagy nyári szezont egy „ezt az évet még elbírja” kategóriájú autógumi szettel. A Facebookon külön csoportok szerveződnek gumik és felnik adásvételére, zömében magánszemélyek között.

Ellenőrző lista használt gumi felhasználáshoz

  • Beszerzés helye: Csak és kizárólag leinformálható, jó hírű gumikereskedőnél vásároljunk használt abroncsokat. Vannak olyanok, akik még ezen termékeikre is vállalnak garanciális javítást. A magánszemélyektől vett, sokszor kétes eredetű autógumik sokszor okoznak fejtörést a vásárlónak. Néha szó szerinti értelemben is sajnos. Próbáljunk meg minél több információt begyűjteni az eladóról. Facebook-on, vagy az ismert aukciós oldalakon ez viszonylag egyszerű.
  • Gyártási idő: Ez ugye egyáltalán nem titok, a gumin lévő DOT szám árulkodik róla. Bizonyosodjunk meg, hogy nem túl öreg-e az abroncs, akár milyen jól is néz ki első ránézésre! A DOT számról szóló részletes cikket itt találjátok>>
  • Profilmélység: Felejtsük is el a törvény által minimálisan előírt 1,6 millimétert. Eszerint már egy 1,7 mm-es mintaárok elfogadható, holott erről szó sincs. Sőt, egy-egy szélesebb autógumi esetén a 4 mm is kevés. (Keskenyebb méretkategóriában még bőven használható.) A gyári mélység egyébiránt nyolc milliméter körül szokott lenni.
  • Ha nem teles szettet vásárolunk, akkor a mintázat sem lesz kvázi mindegy. Illeszkednie kell a már meglévő, az autónkon maradó abroncsokhoz. A különböző vásárlási szituációkról is olvashattatok már a nyárigumi szerviz blogon. (Itt pótolhatjátok, ha kimaradt a cikk!)