Használt abroncsot keresel? Ezt előtte olvasd el!

használt gumi vásárlási tipp

Nagyon sokan, akik használt gumi vásárlásban gondolkoznak (vagy már vásároltak is használt gumit), abban a hitben élnek, hogy ezzel a választással biztosan spóroltak. Ez nem mindig van így.

Amikor használt téli vagy nyári gumit vásárolunk, ráadásul egy kevésbé leinformálható szerviztől vagy magánszemélytől, akkor egyfajta rizikót is vállalunk. Nem tudjuk mennyire használt az abroncs annak ellenére, hogy a DOT kód ad egy támpontot, de nem tudjuk a valós üzemeltetés körülményeit.

Létezik egy megközelítés, ami már közelít a valósághoz, azaz egy újabb döntési tényező, használt abroncs vásárlás előtt. Számoljuk ki, az abroncs árát, milliméterre (profilmélységre) vetítve! Egy új gumiszett 8-9 milliméteres mintaárok mélységgel rendelkezik. Egy-egy használt abroncs viszont lehet, hogy csak 2 mm-rel. (Ne feledjük az 1,6 mm-es törvényi előírást sem.) Hány év és hány kilométer alatt kopott ennyit az abroncs? Következtetni tudunk, mennyi ideje van még hátra a használt guminak. (Ebben a számításban nincs is benne ugye a növekvő veszély.)

Egy ilyen számítás után könnyen kiderülhet, hogy a kinézett használt gumi bizony sokkal hamarabb szorul újra cserére, mint azt gondoltuk, így a hosszú távú spórolás, valójában pénzkidobás volt. (Az utánajárásról, többszöri szerelési munkáról nem is beszélek.)

Tipp: Ellenőrző lista használt gumiabroncs vásárláshoz