Hankook gumik az UEFA Európa Ligában

Hankook - Uefa

Timo Hildebrand, német válogatott focikapus, aki egy Bundesliga szezonban 884 percen keresztül nem kapott gólt. De, hogy jön ő most ide? Emlékeztek arra a reklámra, ahol egy apró mozdulattal védett egy bombaerős lövést úgy, hogy a labda a kesztyűjéhez ragadt? A „titok” a kesztyű tenyere volt, ami Hankook gumi mintázatot kapott.  Ez garantált maximális tapadást. Nekem nagyon tetszik a megközelítés. A koreai gumigyár – illetve valószínűsítem, hogy a megbízott kreatív ügynökség – nagyon ügyesen hozta össze a labdarúgást és a gumiabroncsot (pontosabban, annak egyik alapvető tulajdonságát.)

A német kapus azóta nem a rekordokat kergeti ugyan, de a Hankook nem tűnt el a nemzetközi foci világából. Sőt! Az UEFA Európa Liga (korábbi nevén UEFA Kupa) versenysorozatának, 2012/13 és 2014/15-ös szezonjának egyik vezető szponzora lett.

A megállapodás értelmében a szokásos – nagyon szigorú protokoll közé szorított – reklámfelületeket kapja a Hankook, ami egyértelműen a márkaépítést szolgálja. Sajtótájékoztatók szponzortáblái, a pályák körüli palánkok és a közvetítés alatti tv reklám spotok mind-mind az eszközrendszer részét képezik.

A kapcsolódást a filozófiában látja a Hankook marketing vezérkara. Amellett, hogy a futballba fektetett szponzorációs pénz régóta az európai marketing stratégia része, Hee-Se Ahn azzal magyarázza az együttműködést, hogy mind az Európa Liga sorozata (és az UEFA) mind a Hankook gumiabroncs gyár, saját területe (sportága) elitjében mozog, kimagasló lelkesedéssel. Kicsit PR szagú a fogalmazás, meg ugye az Európa Liga fölött találunk még ezt azt, mint például az UEFA Bajnokok Ligáját. Ez a párhuzam vonható a Hankook és például a Continental közé is.