Hangszigetel a Continental

Hangcsökkentés Continental módra

Szakértők véleménye, hogy a jövő gumiabroncsainak fontos kritériuma lesz az abroncsok által kibocsájtott zaj. (Természetesen továbbra sem megelőzve a tapadást, üzemanyag fogyasztást és élettartamot, de a gumik ezen tulajdonsága növekvő jelentőséget mutat.)

A kihívást akceptálva, a német Continental már ki is dolgozta saját válaszlépését. A megoldás lényege, egy speciális szivacsréteg, amit a gumiabroncs belsejébe építenek be. A réteg, a tesztek alapján, elég jó hatékonysággal szigetelte el a hanghullámokat.

A Continental számításai szerint, nem számít, hogy milyen útfelületen autózunk, a szivacsréteg képes 9 decibellel csökkenteni az autó belsejébe beszűrődő abroncszajt. Mindezt úgy, hogy a gumi mintázat, a gumikeverék vagy a profilmélység változatlan marad. A Continental sajtóközleménye szerint a gumik teljesítményében (úgymint a tapadás vagy a fékút) nem érezteti hatását a szigetelés.

Az új technológia, vagyis a szivacsréteg az abroncs belsejében fejti ki hatását, a képen látható módon.

Az ezzel az eljárással készült, úgynevezett ContiSilent gumiabroncsok oldalfalán egy RO1 kóddal jelölik a beépített új technológiát.

Continental gumi hangszigetelés