Gumihab ami miatt nincs defekt

Gumihabbal a Dakarra

Nagyban folyik a Dakar rally 2014-es futama. Igaz már csak a név a régi és a verseny útvonala, Afrikából Dél-Amerikába költözött. A küzdelem azonban maradt a régi és a gépekre, gumiabroncsokra váró megpróbáltatás is.

Apropó abroncsok. (Na jó ez gyenge klisé volt, naná, hogy a gumikról akartam beszélni.) Már egy évtizede, hogy a motorosoknak nem kell aggódnia a lyukas gumiabroncsok miatt, hála egy speciális habnak. Ezzel az anyaggal helyettesítik a gumibelsőket, így biztosítva a merevséget.

Bár akadnak problémák a habbal. A Michelin illetékese, Paul Couason elmondta, a speciális anyag műanyag és kaucsuk felhasználásával készül, amely anyagok ugyebár hőérzékenyek. Emiatt (és persze elővigyázatosságból) a csapatok, köztük a gumihabot dicsérő KTM, rendszeresen cserélik a versenyzők abroncsait, egy-egy szakasz után.

Az olyan csapatoknak, mint az említett KTM ez nem okoz gondot, de az amatőr státuszú versenyzők, vagy kevésbé gazdag csapatok jól teszik, hogy kímélik a gumihabot (speciális kenőanyagokkal, stb.)

Van olyan versenyző, aki összesen két szett gumiabronccsal érkezik Dél-Amerikába, a Dakarra, így kompromisszumot kell kössön. Nem tud úgy száguldani bizonyos szakaszokon, mint a gazdagabb csapatok, különben a gumihab elégését kockáztatná.