Gumi címke: Az érem másik oldala

A gumicímke egyik előnye

Nemrégiben beszámoltam róla, hogy az abroncscímke félrevezető is lehet, amennyiben csak ez alapján választjuk ki a megvásárolni kívánt téli vagy nyári gumit. Ezt most is így gondolom, viszont semmiképpen sem akarok pálcát törni a kezdeményezés felett, hiszen nagy-nagy előnye is van a kötelező bilétának.

A címke ugyanis – még ha az értékelést maguk a gyártók végzik is el, saját abroncsaiknál – fokozza a versenyt a gumi piacon. Egy-egy túlértékelt gumi elég hamar negatív PR indít a gyártó ellen. Ha egy gumiabroncsot túlértékel a gyártó, s a kategóriák által elvárt teljesítményt nem hozza a termék, a többi mintát is könnyen gyengébbnek, túlértékeltnek ítélhetik a vásárlók.

A gyártók próbálkoznak – saját kutatás-fejlesztési büdzséjükhöz, illetve célcsoportjukhoz mérten – a lehető legjobb (2A-s) gumiabroncsokat gyártani. Persze ez egy örök dilemma is, ugyanis az egyes gumiabroncs ismérvek fejlesztése sokszor kompromisszumok árán hajtható csak végre. Tökéletes nyári gumi nem létezik. Számos kihívásnak kell megfeleljen egy abroncs. Más-más elvárások vetülnek egy „normál” abroncsra, egy túra vagy épp egy sportgumira.

Az alábbi ábrán nyomon követhető mindez.

Elvásárok egy abronccsal szemben

Reméljük az elmélet erőteljesen megállja a helyét, és a címke tényleg komoly versenyfokozó tényező, ami egyre jobb és jobb téli, illetve nyárigumi mintázatokhoz vezet.