Futball VB a Continental közreműködésével

Az abroncsgyártó befolyásolta az UEFA-t

A Marketing és Média is beszámolt a Continental, UEFÁ-val kötött megállapodásáról. A német, prémium kategóriás abroncsgyártó, szponzorként jelenik meg a futballvilág legjelentősebb eseményén, a Brazíliában megrendezésre kerülő világbajnokságon. (Az idei világesemény mellett, az idei és a 2016-os futsal vb, jövőre és 2017-ben rendezett U21-es EB és a szintén 2017-es női EB is a szponzorszerződés része.)

A gumigyártó képviselője ki is emelte, stratégiájuk szerves része a labdarugáson keresztül történő kommunikáció. 2006 óta jelen van a cég a legnagyobb tornákon. A szerződést mind Nikolai Setzer (Continental igazgató), mind pedig Guy-Laurent Epstein (UEFA event marketing igazgató) üdvözölte.

Felmerült egy futballszurkolók számára érdekes kérdés. Ismert, hogy az UEFA szabályozása értelmében, a jövőben másképp lesz elosztva a nagy tornák selejtezőinek naptári besorolása. Az ún. Futball hete megközelítés miatt, a selejtező mérkőzések fordulói nem 1-2 napba sűrítva kerülnek megrendezésre, hanem a hét minden napjára jut majd összecsapás.

Hogy kinek jó – feltétlenül – mindez? Példának okáért a Continental-nak, és a többi szponzornak, hiszen várhatóan a szurkolók így több meccset tudnak megnézni. Nem vész el az élő közvetítés varázsa, így a gumiszponzor reklámja – még ha egyénenként marginálisan is, de összességében számottevően – magasabb elérési arányt könyvelhet el.

Csak nem a szponzorok vezették az UEFA döntéshozóinak gondolatait?