Forma 1 – A gumik döntenek a 2013-as szezonban?

Új gumikkal készül a Pirelli - F1 2013

A 2013-as Forma 1-es idény egy sarkalatos kérdés vet fel. Milyen forgatókönyv várható az új szezonban? Sokan fanyalognak, hogy gyaníthatóan ugyanaz történik majd, mint a 2012-es szezonban. (Halkan jegyzem meg, hol itt a probléma? Hiszen az utolsó futamig izgalmas csatát láthattunk a száguldó cirkusz legutóbbi idényében.)

Ok, nyilván vannak olyanok, akik nem Vettel rajongók és ezért nem szeretnék, ha a korábbi szcenárió ismétlődne. Az ő igényükre – úgy tűnik – a gumiabroncsok adnak megnyugtató választ!

De lássunk előbb pár szabálymódosítást. A műszaki előírások tekintetében újdonság, hogy betiltják a dupla DRS használatát. Ennek valószínűleg nem örül a Lewis Hamiltonnal erősítő Mercedes istálló. Ők előszeretettel használták a rendszert. (A DRS, vagy Drag Reduce System lehetővé teszi az autó légellenállásának mesterséges csökkentését, egy hátsó szárnylemez felnyitásával. )
Említésre méltó még a pilóták licenszdíjának és a nevezésnek az emelkedő költsége és az évközi teszttilalom is.

Újragondolt Pirelli gumik az új évadra

Tudom-tudom, jöjjenek a gumik, ha már nyarigumiszerviz.hu a blogom címe. Paul Hembery, a Pirelli gumigyártó vezére jelezte, új gumiabroncs verziókkal készülnek a 2013-as Forma 1-es idényre. Az új gumiabroncsok pedig új izgalmakat fognak szállítani, a Pirelli ígérete szerint. A rugalmasabb oldalfallal „felvértezett” abroncsok máshogy hatnak az aerodinamikára mint a legutóbbi modellek, így a pilótáknak és (gumi)mérnökeiknek is lesz mit kitapasztalni az első pár futam alatt.

Az egyik legfontosabb kérdés, hogy miként hatnak például a felfüggesztésre az új gumik. A Pirellinél mindenesetre előre dörzsölik a tenyerüket. Ha ilyen bukméker stílusban kellene tanácsot adjak, az első pár futamon ne feltétlen a „tuti befutóra” tegyétek a pénzetek, hiszen több csapat az „adatgyűjtésre” fog összpontosítani Paul Hembery szerint is. Én már várom a gumiabroncs csatákat.