Felhasználói vélemény a Michelin Pilot Road 4 motorgumiról

Michelin Pilot Road 4

Végfelhasználói véleményeket – legalábbis ilyen mélységben – nem szoktam a blogban megosztani. No nem azért, mert ezek nem fontosak (bár tény, 1-1 vélemény kiemelése, általánossá tétele lehet veszélyes), hanem mert ritkán publikálják hitelesen. Mára mégis egy ilyet hoztam, ami a motorosoknak lehet hasznos beszámoló.

A beszámoló írója, egy KTM 660 SMC megszállottja. (Mondjuk ezt meg is értem.) A motorra, mintegy 800 kilométernyi motorozással ezelőtt, Michelin motorabroncsokat rakott. Ami a konkrét mintát illeti, a választás a Pilot Road 4-esre esett. (Rendszerint kimondottan sportos abroncsot választ a KTM-re, használója.)

Egy érdekes összehasonlítással kezdődik a beszámoló. A motoron ugyanis korábban, a Continental mintázata, a ContiAttack SM volt felszerelve, amely kiválóan működött tiszta időben.  „Meleg nyári napokon, mind az első, mind a hátsó gumi kimondottan jól muzsikált. De hűvösebb időben, ha nem volt alkalmam pár „bemelegítő kört tenni” a teljesítmény már nem volt ennyire jó.”

Emiatt született meg az a döntés, hogy a következő gumiabroncs cserénél márkaváltás is lesz. „Ekkor nyílt ki számomra – és motorom számára – a mennyország. Azt vártam is, hogy a Michelinek jól mennek majd, de arra, hogy ennyire kiegyensúlyozott az első és a hátsó teljesítménye is, függetlenül az időjárástól, egyáltalán nem gondoltam.”

A megtett 800 km után, ahogy a képeken látható, nincs ékes bizonyítéka látványos kopásnak.

Nem kopott, okay

A beszámoló egy – szubjektív de mégis tapasztalatokon alapuló – tanáccsal zárul: „Ha a motorod épp például Pirelli Supercorsán vagy hasonló szetten üzemel, de Te mindenféle időjárási körülmény között használod, válts át a Michelin-re. Csalódás nem fog érni.