Fejlettebb nyári abroncsokkal készül a Goodyear

Goodyear Efficentgrip gumiabroncs család

Az Efficient Grip sorozatot azt hiszem, senkinek sem kell külön bemutatni. Elég, ha rápillantotok az ADAC 2013-as nyári teszteredményeire. (Meg hát eleve rutinos nyárigumiszerviz blog olvasók vagytok, remélem.)

A Goodyear abroncscsalád első megújult tagja Compact névre hallgat és kis és közepes kategóriájú autókra tervezték. Ennek megfelelően 13-15 colos méretben kapható. Már ami az átmérőt illeti, mert egyébként huszonhat méretvariásban jelenik meg az abroncs az idei nyárig. Az gumiabroncs szerkezet öt százalékkal könnyebb elődeinél, így természetesen valamivel jobb gördülési ellenállással rendelkezik, pontosabban tömegéből kifolyólag gazdaságosabb üzemanyag felhasználó.

A Goodyear igazi ütőkártyája azonban nem a Compact, hanem a Performance, amely idén elenyésző különbséggel maradt el az ADAC győztes nyárigumi mintájától! (Összesen egy tizedponttal.)

Ezt a verziót már nagyobb kategóriás autókra is elérhetővé tette a Goodyear, hiszen 18 colos átmérővel is kapható, összesen közel negyven méretvariánsban. A top kategóriás nyárigumi a versenytársakhoz képest az egyik legkisebb zajszinttel rendelkező abroncsa, de nem kell szégyenkezzen a vizes felületen mutatott tapadási tulajdonságát illetően sem, hiszen a lehető legmagasabb, A kategóriás besorolást kapott a vizsgált méret.

Ami az Efficentgrip legújabb családtagjainak technológiai hátterét illeti, megint csak gumis szakszótárra lesz szükségünk. A CoolCushion – némileg árulkodó – elnevezés például egy túlmelegedés védelmet takar. A fékezést pedig az Active Braking rendszer „intézi”, mely egy, fék hatására szétnyíló rendszert jelent. Ez áll például az A kategóriás tapadás hátterében is.

Összességében elmondható, hogy szép munkát végeztek a Goodyear mérnökök az idei nyári gumiabroncs újdonságukkal.