Ennyiért is kapni gumiabroncsot!

Bugatti Veyron és a 8 milliós Michelin szett

Amikor a blogot elindítottam, célom volt, hogy hozzásegítsem az olvasóimat jó minőségű, mégis elfogadható árú, kvázi olcsó nyári gumikhoz. E célt szolgáló tippeket már szép számban osztottam meg.
Mostani bejegyzésem viszont lehet, nem feltétlen ezt a célt szolgálja. Hiszen egy rettentő drága abroncsot hoztam. Amikor rátaláltam a 23 500 angol fontos gumi szettre azonnal az jutott eszembe: Ennyit nem, de egy blogbejegyzést mindenképpen megér.

Ki mit tippel, milyen autóra valók a több mint nyolcmillió(!) forintot kóstáló gumik? Elárulom, a Bugatti Veyronra.  Ami pedig a gumiabroncsok típusát illeti: a Michelin Pilot Sport Pax Systemről van szó. (A sport autókra jellemzően az első és hátsó tengelyen más-más méretkategóriában kerülnek fel az abroncsok.)

A világ legdrágább abroncsai?

A Michelin abroncsok árának egyik oka talán, hogy biztonságosan kell abszolválnia a Bugatti Veyron által diktált, akár 400 km/h-s sebességet. (Ez a sebesség egyes repülőgépek landolási sebességét is bőven veri!)

A már eddig is őrületes gumiabroncs költségek nem állnak itt meg. Körülbelül minden negyedik gumiabroncs cserénél érdemes a felniket is bevizsgáltatni, illetve cserélni. (Ilyen megterhelés mellett általában ennyit bírnak)
Ezek cseréje további több ezer fontra rúg. Újabb bizonyíték, hogy nem feltétlen egy ilyen autó megvásárlása jelenti a legnagyobb beruházást. Legalább ekkora teher annak fenntartása. Ne feledjük, most még csak a gumiabroncs szettről beszéltünk!

A Bugatti Veyron szériából egyébként összesen 300 példányt gyártottak és egytől-egyig el is keltek a luxusautók. A vételár 300 millió körül volt. Mondjuk én ennek tudatában is sokallom a 8 milliós gumikat. Igaz, nem tartozom a 300 vásárló közé.