DEFEKT! – A kerékcsere 6 egyszerű lépése

Defektes kerék - A csere 6 lépése

Ha defektet kapunk (és balesetmentesen át is vészeljük) két lehetőségünk van. Segítséget kérünk a kerékcseréhez (Autóklub vagy más arra közlekedő autós) vagy saját magunk állunk neki a lyukas abroncs lecserélésének. Utóbbi valószínűleg a gyorsabb megoldás, feltéve ha tisztában vagyunk a kerékcsere folyamatával.

Ez a bejegyzés ezt segíti elő. Lássuk lépésről-lépésre a helyes kerékcserét!

A csere kellékei

A pótkeréken kívül szükségünk lesz egy emelőre és kerékkulcsra. Ezek nélkül semmire sem megyünk. Majdhogynem kötelező kellék továbbá a kesztyű, a láthatósági mellény és az elakadásjelző háromszög.

  1. Mielőtt nekikezdenénk a cserének – és van erre módunk – parkoljunk le, gondosan lehúzódva az út szélére. Ügyeljünk arra, hogy lehetőleg egyenes legyen alattunk a talaj. Ha például leállósávban (pláne autópályán) kell kereket cseréljünk, vegyünk fel láthatósági mellényt és helyezzük ki az elakadásjelző háromszöget!
  2. Vegyük elő a pótkereket/mankókereket. Ha nem látjuk elsőre, valószínű a csomagtartó kárpit alatt kialakított tárolóba lesz sülyesztve.
  3. Lazítsuk meg a csavarokat a defektes keréken. Mindegy melyikkel kezdjük, de mindig a szemközti csavarral folytassuk a lazítást. Ehhez a kerékkulcsot használjuk. Még nem kell azonban kivenni a csavarokat!
  4. Kezdjünk neki az autó megemeléséhez. Az emelőt az autó ún. emelési pontjához illesszük. Erről bővebb információ lesz a kézikönyvben. Ügyeljünk rá, hogy sík talajon, stabilan álljon az emelő!
  5. Miután felemeltük az autót, vegyük le a régi kereket és illesszük fel az újat, a csavarokat pedig húzzuk rá, amennyire csak tudjuk.
  6. Engedjük le az emelővel az autót, majd újból huzzuk meg a csavarokat. Nagyobb erőt fogunk tudni kifejteni a T kulccsal, ha a lábunkat (is) használjuk. Érdemes még egyszer meghúzni a csavarokat, néhány kilométer megtétele után.