Az első „A” kategóriás gördülési ellenállású nyárigumi

A gördülési ellenállású nyári gumi

Nagyon komoly sikert jelenthetett be, az új Európai Uniós gumiabroncs címkerendszerrel kapcsolatosan, 2012-ben a Goodyear-Dunlop. Mint ismeretes, az új téli és nyárigumi biléták egyik kategóriája az abroncs gördülési ellenállása. Ez ugye az üzemanyag felhasználással kapcsolatos tulajdonság. Minél nagyobb ellenállást tanúsít egy abroncs, annál több energiára lesz szüksége a motornak a kerekek meghajtására, ezzel párhuzamosan pedig annál több üzemanyagot fog elégetni.

Jean-Pierre Jeusette, a Goodyear egyik – innovációjáért felelős – vezetője hozta nyilvánosságra, a figyelemre méltó eredményt, miszerint még a címkék novemberi bevezetése előtt – szűk félévvel – sikerült olyan gumiabroncsot fejlesszenek, ami a gördülési ellenállás és a nedves fékezés tekintetében is „A” kategóriás besorolást érdemelt ki.

Csúcsabroncsok az esseni téli és nyári gumi kiállításon

A két új gumiabroncs prototípusát a Reifen Essen szakkiállításon mutatta be a Goodyear-Dunlop. (Erről a gumis eseményről szólt egy korábbi blogbejegyzésem) A Goodyear EfficientGrip AA edition és a Dunlop Sport BluResponse AA gumiabroncsok bemutatója kétségtelenül nagyot szólt a kiállítás vendégei előtt.

Főleg azzal a ténnyel megfűszerezve, hogy az említett EU-s címke három minőségi kategóriáján felül, a Goodyear-Dunlop további ötven kritériumot vizsgál, téli és nyári gumiabroncsaik fejlesztésénél. Jeusette hozzátette, hogy a kibocsájtott zajszint mérésnél is jó eredmény várható. Szeretettel várjuk az első 3A-s téli- és nyárigumikat.