A Michelin prototípus abroncsa kerül a Citroën Hybrid Air alá

Citroen Hybrid Air a Michelin abroncsokon

A Citroën újítása egy olyan technológia, ami némileg eltér a már ismert hibrid meghajtású autóktól. Alapja egy benzinmotor, hidraulikus elemekkel kombinálva, az eddig megszokott akkumulátoros megoldás helyett. A franciák célja a Hybrid Air megoldással, hogy a környezetbarát autójukat szélesebb körben tegyék elérhetővé, mint a jelenlegi hibrid modellek.

A 100 kilométeren tanúsított 2,9 literes fogyasztás és minimális széndioxid emisszió, körülbelül a fele, a hasonló erejű Citroën C3-hoz képest. Ez azért nem tűnik barátságtalannak.

Az autót Ganfben leplezte le a gyártó, mégpedig Michelin gumipapucsokkal, amelyek szintén hozzájárulnak a zöldüléshez, ugyanis 100 kilométerenként további 0,18 literrel csökkentették a fogyasztást, kedvező gördülési ellenállásuknak köszönhetően. Ami a méretkategóriát jellemzi, a bemutatatott példányon 165/50 R18 abroncs volt.

Az abroncs tömegén is sikerült csökkentenie a Michelinnek. A darabonkénti 1,7 kilogrammos csökkentés, a négy kereket együttesen vizsgálva, majdnem 7 kg-s könnyítést jelent. Ez is a gazdaságos üzemeltetés malmára hajtja a vizet.

A gumigyártó közleménye utal rá, hogy az egyelőre prototípus fázisban lévő abroncsuk sorozatgyártása is szerepel a terveik között, az elkövetkező években.