A Kumho és a Yokohama szövetségre lép

A kumho és a Yokohama szövetségre lép

A dél-koreai Kumho és a japán Yokohama gumiabroncs gyár, stratégiai szövetséget kötött, versenyképességük fokozása végett. A teljes, globális piacon szeretnének ezzel a lépéssel teret nyerni (akarom mondani piacrészesedést növelni.)

A héten aláírt paktum a fő részvényeseek keresztezéséről szólnak, azaz megosztanák a cégek fölöti hatalmat is. Egy meg egy hátha több, mint kettő alapon. Ami a gyakorlatot illeti, közös kutatásokra és termékfejlesztésre lehet számítani a két távol-keleti gumigyár részéről, amit – részben – közös marketing büdzsé támogat majd.

A két vállalat viszonylag kis halnak számít az abroncspiacon, de reményeik szerint, a stratégiai szövetség csökkenti majd a szakadékot az olyan cégekhez képest, mint a Michelin vagy a Continental. Az már látszik, hogy nem ülnek a keletiek a babérjaikon, hiszen a Kumho épp most nyitott egy új kutatás-fejlesztés központot Dél-Koreában.

A Yokohama cég régi motoros az egyelőre „szerényebb” eredmények ellenére, hiszen 1917 óta működik. Mostani partnere jóval fiatalabb, azért rutinos versenyző. 1960 óta űzi az ipart. Meglátjuk mire jutnak együtt.