Sebastian Vettel hegemóniája megtörhetetlennek látszik és sokak szemében unalmas közönnyé változtatja a Forma 1-es versenysorozatot. Bár véleményem szerint a mostani „verhetetlenség” mögött sokkal izgalmasabb futamok vannak, mint anno, a jelenleg életveszélyes síbalesete után kórházban fekvő, Michael Schumacher uralma idején.
Az azonban tény, hogy a Red Bull elérhetetlen magasságokat állított fel az elmúlt szezonokban. Ennek pedig – legalábbis a 2013-as szezonban mindenképp – a Pirelli gumiknak is volt szerepe.
A szezon közben véghezvitt abroncs változtatások, még Adrian Newy (Red Bull csapatfőnök) szerint is az ölükbe pottyantották a győzelmet. (Emlékeztetőül, a Pirelli, a szezon közepén visszatért 2012-es konstrukciójához.)
„A Ferrari nagyon erősen kezdett és a Mercedes is vészesen közelített. Augusztusra emiatt végeztünk egy kis fejlesztést az autón, de ekkor tért vissza a Pirelli is korábbi abroncsaihoz, és ezen tényezők nekünk játszottak.”
A többi csapat egyébként éles kritikákkal illette a Pirelli ezen döntését, mondván ők a 2013-as konstrukcióra optimalizálták autóikat, így a gumiváltozás versenyhátrányt jelentett számukra. (Ez nézőpont kérdése, hiszen valószínű van igazságtartalma, mégis a győztes fél máshogy vélekedik, pedig meggyőződésem, hogy a Red Bull is a 2013-as Pirellikre állította be versenyautóit. Le sem írom mire gondolok, de összeesküvés elmélet gyártóknak magas a labda.)