7 tipikus autós meghibásodás

7 tipikus autos hiba

A bejegyzésben felsorolt problémákkal valószínűleg többetek találkozott már. Mire gyanakodjunk, ha valami rendellenességet észlelünk? A nyári gumitól az akkumulátorig.

Gumiabroncsnyomás: Ezzel a problémával nem egy ízben foglalkoztam már. Bemutattam mit okoz, ha nem figyelünk a nyomásértékre, illetve, hogyan kell azt szakszerűen ellenőrizni.

Egy videó illusztrációval demonstrált kísérletből megtudhattátok azt is, hogy lehet-e spórolni, ha túl magas abroncsnyomással autózunk, illetve mekkora pénzpazarlást jelent, ha éppen ennek ellenkezője, azaz alacsony nyomás jellemzi abroncsainkat. (Ezekből az írásokból mindent megtudhattok, amit a problémáról tudni kell.)

Túl alacsony profilmélység: Ez még mindig az autógumikkal kapcsolatos, jellegzetes probléma. A túl kopott felület annyit veszíthet tapadásából, hogy a komfortérzet csökkenés mellett akár életveszélyessé is válhat a vezetés.

Fékhiba: A rendellenes, csikorgó hang aggodalomra adhat okot. A fékrendszer olyan elemeket tartalmaz mint a fékdob, pedál, féknyereg, stb, melyek mindegyiket felelhet a bajért. Másik – gyakori –  ok a bizonytalan fékreakcióra az alacsony fékfolyadék szint.

Eldugult szűrő: Ez elég komoly probléma. A szűrő, amely fontos szerepet tölt be a motor hatékony üzemanyag felhasználásában, rendszeres tisztítást és cserét igényel.

Sűrű kipufogófüst: A fekete vagy sötétszürke füst komoly rendellenességre utal. A motor vagy olajat éget el, vagy az injektor lyukas.

Olajnyomás: Ha ezzel gond van, azt rendszerint jelzi a műszerfalon lévő kis lámpa. Ez akkor gyullad ki, ha az olajnyomás a megfelelő szint alá esik. Radikális probléma, amely a motor károsodásához vezet. (Érdemes tudni, hogy nem jelent feltétlen olajnyomás problémát, ha jelez az indikátor, hiszen például az olajnyomás kapcsoló meghibásodása is felkapcsolja a lámpát. Ekkor azonban nem történik motorkárosodás, a csere viszont elengedhetetlen, hiszen ha folyamatosan világít a lámpa, nem fogunk tudni különbséget tenni a kisebb és a végzetes probléma között.)

Akkumulátor: Az akkumulátorral különböző okokból merülhet le. A legtipikusabbak:

  • Vezetés közben az akkumulátor nem tölt újra
  • A fényszórók bekapcsolva maradnak az autó leállítása után (akár egész éjszakára)
  • Az akkumulátor elöregedik és cserére szorul

Ezen problémák nagy része folyamatos ellenőrzésével és a megfelelő gyakorisággal elvégzett cserével kiküszöbölhető. Fontos azonban a tudatos üzemeltetés, nem csak a téli-nyári gumiabroncsokra, hanem az egész autóra vonatkozóan.